BE FIT! Díl třetí - POHYB

29. července 2012 v 14:39 | Aneta |  *BE FIT!*
Minule jsem v článku rozebírala snídani a dneska se přesunu k pohybu. Svačinky, obědy i večeře čekejte v následujících článcích. ;)

Stálo mě to hodně úsilí, abych po prolenošeném zkouškovém zvedla zadek a zase začala něco dělat. Nejhorší je ten první krok, pak už to jde, věřte mi. =)) Rozhodla jsem se s vámi podělit o pár základních rad, které vám při cvičení pomohou plus k tomu přidám svůj vlastní cvičební plán. Hodně z vás asi bude následující informace znát, ale opakování je matkou moudrosti, a pokud i vy jste zlenivněly jako já, třeba vás to znovu nakopne. =) (mě vždycky nakoupnout příspěvky Simči z http://www.stylecookbook.cz/)


Hned zkraje vám prozradím má tři základní hesla (nebo jak to nazvat), aby cvičení přinášelo výsledky:
  • cvičení nesmí být monotónní
  • cvičení tě musí bavit
  • hýbat se musíš denně minimálně 25 minut
Takto stručně na začátek, asi chápete význam každého z hesel, každopádně se k nim v průběhu článku lehce vrátím.
Takové pravidlo, které je též dobré dodržovat, zní: "Pokud chceš hubnout nebo jen tvarovat postavu, stačí ti malá zátěž, ale co nejvíce opakování. Nemusíš ani používat speciální nářadí, vystačíš si s vahou vlastního těla."
Kulturisti a sportovci se snaží nabírat svaly i kilogramy, takže mají velké zátěže. My to asi ve většine případů nechceme, takže se budem řídit výše uvedeným pravidlem.
A jak tedy vypadá můj nový režim, který jsem si naordinovala? Některé z vás asi ví, že jsem dřív cvičila podle Jillian a jejího 30 day shred. Je to fajn, ale každý den posilovat? To je pro mě nuda, a taky proto mě to dlouho nebavilo. Každopádně její cviky jsou super, takže jsem je zařadila do mého plánu. Plus ještě další aktivity.


MŮJ PLÁN

DAY 1 - level 1 podle Jillian
DAY 2 - lehčí aktivita (chůze, kolo, tanec) - ten den prostě něco dělá, cokoliv, jen neposiluji
DAY 3 - posilovna - máme doma pár strojů, tak s nimi cvičím a většinou si dám nějaké obyčejné cviky na podložce
DAY 4 - sport (tenis, větší vzdálenost na kole) - je to trochu náročnější než v DAY 2, ale zase je to něco v přírodě a něco, co mě taky baví =)

Pokud není hezky, tak si třeba pustím písničky a tančím (ano, asi to v mém případě vypadá směšně =D). Chodila jsem jeden semestr na aerobic, zkusila jsem i zumbu atd...takže si vzpomínám na formace a kroky a prostě se takhle vyřádím. =)
Jestliže posilujete, nezapomeňte se pořádně protáhnout (před i po) a mezi sadami cviků si třeba zaskákejte na švihadle. Jillian to právě doporučuje ve svých videích - prokládat posilování nějakými aerobními aktivitami.
A v neposlední řadě doplňujte tekutiny. Hrozně moc toho vypotíme cvičením, tak ať nejsme dehydratované. Navíc voda nás trochu probudí a dodá svěžest. Nepijte kyselky ani limonády, nejlépe holou vodu, šťávu nebo čaj (já piji už dříve zmiňovaný čaj od Herbalife, který zrychluje spalování).
Jak jsem psala, denně tomu věnujte alespoň 20-25 minut. Dříve nám totiž normálně tělo nezačne spalovat. Takže byste formovaly postavu, byly fit, ale nic nezhubly. ;)



Otázky pište jak do komentářů, tak mailů či na formspring.
Krásné odpoledne, směle do cvičení!!!
Aneta
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Gabriela Gabriela | Web | 30. července 2012 v 10:54 | Reagovat

Super článek a cenné rady! :)

2 Kateřina Černá Kateřina Černá | E-mail | Web | 31. července 2012 v 18:50 | Reagovat

Souhlasím, hodně dobré rady. :) Já teda posiluju stylem "rychle a účinně" a kupodivu mi to vychází... :D

3 Simona Simona | E-mail | Web | 31. července 2012 v 22:42 | Reagovat

Skvělý článek, moc hezky a hlavně motivačně napsaný :-) Držím pěsti, ať Tě sportování baví :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama