Tipy a triky pro lepší postavu

5. dubna 2014 v 17:16 | Aneta |  *BE FIT!*
Byla jsem hodně dotazována na další článek do rubriky BE FIT, a protože jsem ji teď i dost zanedbávala, rozhodla jsem se, že opět přispěji nějakými tipy a postřehy. Musím hned na úvod říct, že moje stravování je teď celkem otřesné, ale i přesto jsem za posledních pár let na svém váhovém minimu. Co proto (ne)dělám, co jím, jak cvičím, o tom vám povím. Mám však také spoustu špatných návyků (asi jako každý), které ale zmiňovat nebudu a podělím se pouze o to dobré. Berte to tak, že nejsem odborník, ale jen laik s průměrnými znalostmi zdravého životního stylu, skromně je aplikujících. Na druhou stranu, možná i pro mě samotnou bude tento článek motivací a začnu zase více jíst zeleninu a ovoce, na které jsem poslední dobou, bohužel, celkem kašlala. =( Tak snad vás pár tipů a poznatků potěší. Přidávám i svá oblíbená videa, podle kterých (haha, ne zas tak pravidelně a často) cvičím. :)

proč mám o 5 kilo méně než před rokem a přitom toho moc nedělám:
  • nejím téměř sladké, alespoň ne v takovém množství jako dříve, a to prostě proto, že na něj už nemám chuť (asi moje stárnoucí tělo ví, že sacharidy už jen tak nespálí :D)
  • jím často sýry a tuňáka - oboje velmi zasytí, a proto nemám třeba celé odpoledne "chutě"
  • jím menší porce, protože mi to prostě stačí (ale když je pizza nebo smažák, tak prostě sním všechno :D)
  • díky práci jím docela pravidelně (snídaně, oběd, sváča i véča v podobné časy každý den)
  • neuzobávám - znáte to, máte na něco chuť, šmejdíte a od všeho okusujete, jenže v práci na to není čas a doma v lednici na to není zase materiál
  • nenudím se - dřív jsem často "hřešila" proto, že jsem se nudila, koukala na telku... neměla jsem sice hlad, ale z nudy jsem do sebe něco cpala

Shrnu to tedy tak, že si myslím, že nejvíce se tloustne z těch malých prkotin, které jíme mezi jídly, které nejíme ani z hladu, někdy ani ne z chutě, ale prostě z nudy.

Co se týče cvičení, není (bohužel =() není nějak pravidelné, ale snažím se čas od času si procvičit pár cviky břicho, zadeček a nohy, a v poslední době i ruce, ramena a prsní svaly. Pár oblíbených videí vám tu sdílím, ať se můžete inspirovat. :)

Jinak od XHIT je velká kupa super videí, takže koukněte na youtube. Je potřeba to střídat, ať už proto, že cvičení bude účinější, tak proto, že vás to bude více bavit.




A nakonec ještě pár předsevzetí. Za nějakou dobu se vám opět ozvu v rubrice BeFit a dozvíte se, jestli "úkoly" plním a jestli je to na postavě znát. :))
  • jíst více ovoce a zeleniny
  • omezit smažená jídla
  • pravidelněji cvičit
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Natálje Natálje | Web | 6. dubna 2014 v 11:26 | Reagovat

já už se přes měsíc snažím jíst lépe, pravidelně a také cvičit. předtím jsem jedla málo, a ne zrovna zdravě. o sladkém ani nemluvím :D

2 Aneta Aneta | Web | 6. dubna 2014 v 13:01 | Reagovat

[1]: nejhorší je takovéto "ale tak teď výjimečně...jednou to neuškodí...jedna čokoláda nevadí..." :D

3 Lucy Paddlock Lucy Paddlock | Web | 18. dubna 2014 v 17:46 | Reagovat

Já  jsem se před rokem rozhodla změnit svoje stravování (ale ne razantně) .
Naučila jsem se jíst pravidelněji, více zeleniny a ovoce a přestala jsem mít chutě na sladké. Ale asi tak poslední 2 měsíce, zas ty chutě mám i když jím pořád stejně takže nevím co dělám špatně.
A jelikož si nerada něco odpírám, tak si to sladké samozřejmě neodpírám. A za to se na sebe trochu zlobím - sice ne tak že bych se za to nesnášela, ale je mi líto, že jakoby podkopávám to co jsem dokázala. Není to sice nic převratného ale i tak mě to prostě mrzí. :(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama