Já, (ne)zdravá strava a pohyb

26. září 2015 v 19:57 | Aneta |  *BE FIT!*
Jeden čas (už je to tedy hooodně dávno) jsem do rubriky BE FIT přispívala pravidelně. I když jsem už o zdravé stravě a pohybu nepsala, stejně mi do mailu i na FB chodily zprávy, jak zhubnout, co jíst atd. Rubrika obsahuje starší články, kde jsou základní pravidla ohledně stravování i cvičení popsány a samozřejmě stále platí. Můžete se tam tedy kouknout a inspirovat. Nicméně, každý z nás jsme originál, jsme jiní a platí na nás jiné věci. Někdo se jen podívá na čokoládu a přibere 2 kila, někdo si jí může dát tuny a nic se nestane, ale zase mu dělá problém třeba smažené jídlo. Dnes vám napíšu o tom, jak se během let pohybovala má váha, co jsem (ne)dělala a jak to mám s jídlem a cvičením dnes. Určitě nejsem fitness&healthy vzor, ale je možné, že některé z vás jdou stejnou cestou jako já a zbytečně se trápí, i když to není potřeba.


Historie mé váhy

Váha mi různě kolísala (maximum bylo tuším 64 kg), ale jak se říká, číslo na váze není to nejdůležitější. Horší bylo, že jsem se sama necítila dobře. Připadala jsem si oplácaná a nateklá. Většinou jsem se tedy snažila jíst méně sladkého a začala jsem cvičit. Velkou cvičící inspirací a motivací byla Jillians Michaels, dotáhla jsem do konce její 30days shred výzvu, a tu pak cvičila (ne každý den) i potom. Byla jsem zvyklá si každý den dát něco sladkého (3bit, Margot atd.), a proto bylo těžké tomu odolat. Čím víc jsem se snažila jíst dobře, tím horší bylo to dodržovat, protože jsem na nezdravé jídlo víc myslela. Díky cvičení i stravě jsem něco málo zhubla, ale nebylo to nic zásadního, váha se mi pod 60 kg nedostala, ani s postavou jsem vizuálně spokojená nebyla. Pak ale na podzim 2012 začaly změny. Kolem Vánoc jsem neměla vůbec chuť na sladké ani nezdravé věci. To, co jsem ale zhubla, jsem hned zkraje roku nabrala (období pizzy a fastfoodů), takže jsem se na jaře zase vrhla na cvičení. Jídlo jsem ale tolik neřešila. Začala jsem mít sedavé zaměstnání a tušila, že to pro váhu ani tělo nebude žádné pozitivum. Ale, světe div se, začala jsem najednou hubnout. Kila šla dolů úplně sama. Možná to bylo tím, že jsem jedla pravidelně, možná to bylo i proto, že jsem přestala mít chutě na sladké a skoro jsem ho přestala jíst. Tím, že jsem občas doma cvičila, jedla od všeho trochu a sladké vysadila, jsem najednou měla o 8 kilo méně.


Ne(h)řeším

Když jsem se snažila a trápila, kila dolů nešla, jakmile jsem to přestala řešit, jedla jsem vlastně méně a nemyslela jsem na nezdravé věci. Hýbala se tak, jak se mi chtělo, a o to víc mě to bavilo. Díky tomu jsem se dostala na váhu, která je pro mě fajn. Samozřejmě, po velké domácí žranici, nebo dvou dnech, kdy mám splašené chutě, jde moje váha o 1-2 kila nahoru, ale to mi nevadí. Vím, že se to zase srovná. Neřeším tedy každou kalorii, méně myslím na jídlo a tím pádem tolik nehřeším.

Právě teď

Můj jídelníček rozhodně není vzorový. Jím prostě to, co mám ráda. Miluju ryby, zeleninové saláty, luštěniny, ale také fastfoody, pizzy a smažák. Každý den smažené nejím, ale když mám chuť, tak si ho prostě dám. Den na to mám naopak chuť na "normální" jídlo jako je rizoto nebo ryba. Sladké moc nemusím, když hřeším, tak s brambůrky nebo hranolky. Piju vodu, čaje, ale i džusy a limonády. Cvičím zhruba obden, a to 3-4 cviky na břicho, které různě obměňuji. To mi zabere max. 10 minut. Snažila jsem se o zpevnění zadečku, a to různými cviky, ale většinou mi zesílily i stehna, což jsem si zrovna nepřála. A víte, jaký cvik je na zadek nejlepší a zároveň ho můžete cvičit kdykoliv a kdekoliv? Stahování! Když sedíte ve škole, stojíte v MHD nebo ležíte u telky, stahujte půlky! :D Vždycky, když si na to vzpomenu, párkrát svaly stáhnu a povolím (třeba zrovna teď, když píšu tenhle článek :D). Fakt to funguje.


V květnu/červnu jsem cvičila ABS výzvu, abych dala břicho trochu do formy, než začne léto. Na výsledek se můžete sami podívat. Asi vám fotky nic neřeknou, ale rozhodně jsem měla břicho pevnější, lépe "drželo svůj tvar", a to i přesto, že na fotkách to nejspíš moc vidět není.


Ségra

Pomalu a jistě mě zdravá strava láká víc, než smažené a mastné potraviny. Velkou inspirací je mi moje ségra, která vaří ze zeleniny, rýže, kuskusu a dalších surovin, které snad ani jménem neznám. Strašně se mi líbí, jak i tu nejjednodušší věc umí skvěle naservírovat a prezentovat. Říkala jsem jí, že by si měla založit foodblog, protože by měl určitě úspěch. Zatím ji však můžete sledovat na instagramu, je tam jako @monitka_s


 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Ketrin Ketrin | Web | 27. září 2015 v 13:21 | Reagovat

Anetko, naprosto souhlasím s tím, že by člověk neměl stravování a celkově zdravý životní styl tak řešit. Měl by to pro lidi být především koníček a hlavním cílem by mělo být to, aby se člověk cítil lépe. Jen je to občas dost složité, protože většina lidí má z rodiny zafixovaný a naučený docela špatný stravovací návyk..

Každopádně, co na tebe tak koukám, tak ty můžeš být se svou postavičkou spokojená, ale nějaké udržování atd ti samozřejmě velice schvaluji. :-)

2 Aneta Aneta | Web | 27. září 2015 v 13:57 | Reagovat

[1]: Děkuji za krásný komentář i pochvalu :)
Já, čím jsem starší, tak už víc myslím na to, co jím, spíše z toho hlediska, jestli je to pro mé tělo zdravé/nezdravé a jak se to může projevit celkově na zdraví vlasů, pleti a samozřejmě i všeho uvnitř mě. Myslím si, že zdraví je ta nejlepší motivace pro změnu stravování, nemělo by to být pouze o tom, že chci za nějaký čas zhubnout x Kg :))

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama