Dívka ve vlaku - recenze filmu i knihy

29. ledna 2017 v 20:19 | Aneta |  *Všechno možné*

Minulý víkend jsem se chystala na pracovní týden, který mi překazila nemoc. Její výhodou ale je, že máte čas na věci, které jste, nebojím se říct, léta odkládali. U mě byla tou odkládanou věcí četba čehokoliv jiného než věcí do školy nebo do práce. Za úspěšné státnice jsem si tedy koupila Dívku ve vlaku, která mě začala lákat poté, co jsem v kině viděla trailer na film. Příběh mě zaujal, ale chtěla jsem si ho nejdříve sama přečíst a až poté ho zhlédnout ve filmové verzi. Oboje jsem stihla za 3 dny, takže vám teď přináším krátkou recenzi jak knihy, tak filmu. Nemusíte se bát, žádné spoilery tu nebudou, takže pokud jste knížku nečetli a film neviděli, klidně čtěte dál. Třeba vás příběh zaujme stejně jako mě, která záhady a tajemno miluju.

Kniha - autorka Paula Hawkins

Knížka má něco přes 300 stran a já ji kupovala za 350 Kč. Celý příběh vypráví hlavní postava Rachel, která denně jezdí vlakem, aby se dostala do Londýna za prací. Po cestě sleduje různé věci, ale nejvíce ji zajímá mladý pár bydlící nedaleko trati v těsném sousedství jejího exmanžela. Její exmanžel Tom bydlí v jejím bývalém domově se svou novou přítelkyní a dítětem. A právě žena z mladého páru a Tomova nová expřítelkyně čas od času doplní příběh svým vyprávěním. Linii můžete sledovat ze tří pohledů a v různých časech. I když to zní trochu komplikovaně, není složité se v tom orientovat. A co je ústředním motivem celé knihy? Zmizení jedné z žen, které se nepříjemně dotýká i Rachel, která se v noc, kdy žena zmizela, pohybovala v sousedství svého exmanžela tak opilá, že si nic nepomatuje, ani to, proč se ráno poté vzbudila zraněná.
Knížka je opravdu napínavá, má zajímavý děj, i když jsou místa, která jsou taková "nudnější", zhruba před půlkou vás to chytne tak, že to budete chtít dočíst do konce. Jelikož jsem od toho čekala opravdu hodně, byla jsem lehce zklamaná. I tak ale rozhodně doporučuju a dávám knížce 90 %.

Film

Pokud se rozhodnete jít pouze na film, můžete z toho mít jiný dojem než já. Pokud však chcete vidět film i číst knížku, vždycky doporučuji prvně knihu (kdy si člověk všechno tak nějak sám představuje a není ovlivněn filmovým zpracování), a pak teprve film.
Bylo mi jasné, že ve filmu nemůže být úplně všechno, co je v knize. V Dívce ve vlaku však nechali vše podstatné, co tam mělo být, jen na můj vkus vcelku brzo "prozradili", kdo, co a proč udělal (kniha rozhodně déle napínala). Děj se navíc přesouvá z Anglie do Spojených států (kde Rachel dojíždí do NY City). Hlavní roli hraje mně velmi sympatická Emily Blunt a ve filmu narazíte třeba i na Phoebe z Přátel.
Těžko říct, jaká bomba by to pro mě byla, kdybych děj neznala, ale myslím si, že je zajímavý jak pro čtenáře knihy, kteří jsou na film prostě jen zvědaví, tak pro ty, kteří hledají thriller pro zimní večer. Jak kniha, tak film totiž nemají vlastně žádného vyloženě kladného hrdinu - každá postava mi byla něčím podezřelá a nesympatická. To, v jaké míře máte každého rádi, se rozhodně mění v rámci děje a věřím, že spousta lidí některé věci na závěr zcela přehodnotí. Filmu tedy dávám tak 70 %. Informace na ČSFD - ZDE.

Trailer k filmu:

Co na film, případně knihu, říkáte vy? Kdo viděl nebo četl, napište mi svůj názor. A pokud chcete spoilerovat, tak to dopředu označte, ať někomu neprozradíte víc, než by chtěl vědět. :-)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.